Освітній процес очима студентів
Звіт про результати анкетування здобувачів вищої освіти спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» 1-2 курсів навчання ОС «Бакалавр» ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» та ОПП «Інформаційна аналітика та соціальні комунікації» і 1 курсу ОС «Магістр» ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» за непарні семестри 2022-2023 н.р. щодо якості надання освітніх послуг.
Показник участі здобувачів вищої освіти – 78%. Якщо деталізувати по академічним групам, то маємо таку кількість заповнених анкет, придатних до аналізу:
121 ФЛСК – 11
221 ФЛСК – 25
222 ФЛСК – 15
521 ФЛСК – 9
Загалом – 60.
Анкетування було анонімним, проводилося онлайн через Гугл-форми.
Усі студенти 1 курсу ОС «Бакалавр», які взяли участь в опитуванні, на запитання з Блоку А Чи відповідає організація навчання за ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність Вашим уявленням про навчання у закладі вищої освіти до вступу? – дали відповідь «так». На запитання Чи завершився у Вас процес адаптації навчання у закладі вищої освіти? отримані такі відповіді: 8 студентів (72,7%) – «так», 3 студентів (27,3%) – «частково». Строкатою виявилася відповідь на запитання Чи змінився рівень Вашої успішності порівняно зі школою?: 3 студентів (27,3%) – «так», 5 студентів (45,5%) – «частково», 3 студентів (27,3%) – «ні». У порівнянні з опитуванням першокурсників минулих років, покращилися показники відповіді на запитання Чи користуєтеся Ви інституційним репозитарієм НАУ, зокрема навчально-методичними матеріалами кафедри історії та документознавства при підготовці навчальних завдань?: 6 студентів (54,5%) – «так», 4 студентів (36,4%) – «частково», 1 студент (9,1%) – «ні». 9 студентів (81,8%) задоволені комунікацією з наставником групи та відчувають індивідуальну взаємодію, 2 студенти (18,2 %) – «частково». У Блоці Б анкети респонденти своїми відповідями схвалюють доцільність вивчення усіх 8 навчальних дисциплін ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» у 1 семестрі. Відмічають змістовність, чіткість, доступність викладу матеріалу, вміння викликати та підтримувати інтерес, наявність презентацій до лекційного курсу, відсутність завищеного обсягу завдань для самостійної роботи у більшості викладачів, вказують на зрозуміле і своєчасне оприлюднення інформації щодо оцінювання окремих видів навчальної роботи, модульного і семестрового контролю, формування загальних та фахових компетентностей, комунікацію викладачів кафедри історії та документознавства.
Студенти 2 курсу ОС «Бакалавр» ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» та ОПП «Інформаційна аналітика та соціальні комунікації» уже мають досвід участі в опитуваннях, які проводить кафедра історії та документознавства щодо якості освітнього процесу, можуть пересвідчитися, що результати анкетування використовуються кафедрою з метою підвищення ефективності надання освітніх послуг у наступних семестрах. Високі відсотки від респондентів в обох ОПП отримали запитання Блоку А: Чи задоволені Ви індивідуальною освітньою траєкторією ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» / «Інформаційна аналітика та соціальні комунікації» у цьому семестрі? – 87% – «так» і 13% – «частково» у 221 групі та 92% – «так» і 8% – «частково» у 222 групі; Чи достатньою мірою забезпечується освітній процес кафедрою історії та документознавства ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» / «Інформаційна аналітика та соціальні комунікації» під час воєнного стану? – 92% – «так» і 8% – «частково» у 221 групі та 92% – «так» і 8% – «частково» у 222 групі; Чи задоволені Ви переліком освітніх компонентів (навчальних дисциплін) ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» / «Інформаційна аналітика та соціальні комунікації» у цьому семестрі? – 87% – «так» і 13% – «частково» у 221 групі та 92% – «так» і 8% – «частково» у 222 групі; Чи залишилися Ви задоволеними обраними вибірковими дисциплінами у цьому семестрі? – 66% – «так» і 34% – «частково» у 221 групі та 92% – «так» і 8% – «частково» у 222 групі. Більшість здобувачів вищої освіти обох ОПП задоволені комунікацією з наставником групи та відчувають індивідуальну взаємодію. У Блоці Б представлені запитання до усіх 8 навчальних дисциплін у 3 семестрі. Відповіді по усім позиціям висловлюють довіру і високу оцінку викладачам.
Здобувачі вищої освіти 1 курсу ОС «Магістр» ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» у заповнені анкети Блоку А на 3 запитання: Чи відповідала форма і зміст фахового вступного випробування рівневі Ваших вхідних компетентностей, потрібних для того, щоб розпочати навчання за ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність»?; Чи ознайомлені Ви з Декларацією дотримання академічної доброчесності здобувача вищої освіти НАУ?; Чи задоволені Ви комунікацією з наставником групи, чи відчуваєте індивідуальну взаємодію? дали 100% – відповідь «так». Відповідь на запитання Чи виникають у Вас труднощі в процесі навчання у магістратурі? Якщо є труднощі, то вкажіть які саме має такі відповіді: 89% – «ні» і 11% – «частково». Різними були відповіді на запитання Чи працюєте Ви у даний час за спец. 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»?: 33% – «так», 56% – «ні» і 11% – «зовсім не працюю». Відповідь на запитання Чи хочете Ви після закінчення магістратури за ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» працювати за фахом? має такі відсотки: 56% – «так», 44% – «не знаю». Високо респонденти оцінили рівень якісного забезпечення професорсько-викладацького складу ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» на ОС «Магістр»: 89% – «ні» і 11% – «частково». Такі ж самі відсотки отримало запитання Чи ознайомлені Ви з існуючими критеріями оцінювання знань здобувачів вищої освіти ОС «Магістр»? 7 навчальних дисциплін з Блоку Б мають 100% результат доцільності вивчення у 1 семестрі. Відповіді на інші питання, що стосувалися викладання навчальних дисциплін мають високі відсоткові показники.
Звіт про результати анкетування здобувачів вищої освіти спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» 4 курсу ОС «Бакалавр» ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» і 1 курсу ОС «Магістр» ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» за парні семестри 2021-2022 н.р. щодо якості надання освітніх послуг.
Показник участі здобувачів вищої освіти – 78%. Якщо деталізувати по академічним групам, то маємо таку кількість заповнених анкет, придатних до аналізу:
121 ФЛСК – 11
221 ФЛСК – 25
222 ФЛСК – 15
521 ФЛСК – 9
Загалом – 60.
Анкетування було анонімним, проводилося онлайн через Гугл-форми.
Усі студенти 1 курсу ОС «Бакалавр», які взяли участь в опитуванні, на запитання з Блоку А Чи відповідає організація навчання за ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність Вашим уявленням про навчання у закладі вищої освіти до вступу? – дали відповідь «так». На запитання Чи завершився у Вас процес адаптації навчання у закладі вищої освіти? отримані такі відповіді: 8 студентів (72,7%) – «так», 3 студентів (27,3%) – «частково». Строкатою виявилася відповідь на запитання Чи змінився рівень Вашої успішності порівняно зі школою?: 3 студентів (27,3%) – «так», 5 студентів (45,5%) – «частково», 3 студентів (27,3%) – «ні». У порівнянні з опитуванням першокурсників минулих років, покращилися показники відповіді на запитання Чи користуєтеся Ви інституційним репозитарієм НАУ, зокрема навчально-методичними матеріалами кафедри історії та документознавства при підготовці навчальних завдань?: 6 студентів (54,5%) – «так», 4 студентів (36,4%) – «частково», 1 студент (9,1%) – «ні». 9 студентів (81,8%) задоволені комунікацією з наставником групи та відчувають індивідуальну взаємодію, 2 студенти (18,2 %) – «частково». У Блоці Б анкети респонденти своїми відповідями схвалюють доцільність вивчення усіх 8 навчальних дисциплін ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» у 1 семестрі. Відмічають змістовність, чіткість, доступність викладу матеріалу, вміння викликати та підтримувати інтерес, наявність презентацій до лекційного курсу, відсутність завищеного обсягу завдань для самостійної роботи у більшості викладачів, вказують на зрозуміле і своєчасне оприлюднення інформації щодо оцінювання окремих видів навчальної роботи, модульного і семестрового контролю, формування загальних та фахових компетентностей, комунікацію викладачів кафедри історії та документознавства.
Студенти 2 курсу ОС «Бакалавр» ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» та ОПП «Інформаційна аналітика та соціальні комунікації» уже мають досвід участі в опитуваннях, які проводить кафедра історії та документознавства щодо якості освітнього процесу, можуть пересвідчитися, що результати анкетування використовуються кафедрою з метою підвищення ефективності надання освітніх послуг у наступних семестрах. Високі відсотки від респондентів в обох ОПП отримали запитання Блоку А: Чи задоволені Ви індивідуальною освітньою траєкторією ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» / «Інформаційна аналітика та соціальні комунікації» у цьому семестрі? – 87% – «так» і 13% – «частково» у 221 групі та 92% – «так» і 8% – «частково» у 222 групі; Чи достатньою мірою забезпечується освітній процес кафедрою історії та документознавства ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» / «Інформаційна аналітика та соціальні комунікації» під час воєнного стану? – 92% – «так» і 8% – «частково» у 221 групі та 92% – «так» і 8% – «частково» у 222 групі; Чи задоволені Ви переліком освітніх компонентів (навчальних дисциплін) ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» / «Інформаційна аналітика та соціальні комунікації» у цьому семестрі? – 87% – «так» і 13% – «частково» у 221 групі та 92% – «так» і 8% – «частково» у 222 групі; Чи залишилися Ви задоволеними обраними вибірковими дисциплінами у цьому семестрі? – 66% – «так» і 34% – «частково» у 221 групі та 92% – «так» і 8% – «частково» у 222 групі. Більшість здобувачів вищої освіти обох ОПП задоволені комунікацією з наставником групи та відчувають індивідуальну взаємодію. У Блоці Б представлені запитання до усіх 8 навчальних дисциплін у 3 семестрі. Відповіді по усім позиціям висловлюють довіру і високу оцінку викладачам.
Здобувачі вищої освіти 1 курсу ОС «Магістр» ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» у заповнені анкети Блоку А на 3 запитання: Чи відповідала форма і зміст фахового вступного випробування рівневі Ваших вхідних компетентностей, потрібних для того, щоб розпочати навчання за ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність»?; Чи ознайомлені Ви з Декларацією дотримання академічної доброчесності здобувача вищої освіти НАУ?; Чи задоволені Ви комунікацією з наставником групи, чи відчуваєте індивідуальну взаємодію? дали 100% – відповідь «так». Відповідь на запитання Чи виникають у Вас труднощі в процесі навчання у магістратурі? Якщо є труднощі, то вкажіть які саме має такі відповіді: 89% – «ні» і 11% – «частково». Різними були відповіді на запитання Чи працюєте Ви у даний час за спец. 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»?: 33% – «так», 56% – «ні» і 11% – «зовсім не працюю». Відповідь на запитання Чи хочете Ви після закінчення магістратури за ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» працювати за фахом? має такі відсотки: 56% – «так», 44% – «не знаю». Високо респонденти оцінили рівень якісного забезпечення професорсько-викладацького складу ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» на ОС «Магістр»: 89% – «ні» і 11% – «частково». Такі ж самі відсотки отримало запитання Чи ознайомлені Ви з існуючими критеріями оцінювання знань здобувачів вищої освіти ОС «Магістр»? 7 навчальних дисциплін з Блоку Б мають 100% результат доцільності вивчення у 1 семестрі. Відповіді на інші питання, що стосувалися викладання навчальних дисциплін мають високі відсоткові показники.
Звіт про результати анкетування здобувачів вищої освіти спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» усіх курсів навчання ОС «Бакалавр» ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» та ОПП «Інформаційна аналітика та соціальні комунікації» і 1 курсу ОС «Магістр» ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» за непарні семестри 2021-2022 н.р. щодо якості надання освітніх послуг.
Показник участі здобувачів вищої освіти – 75%. Якщо деталізувати по академічним групам, то маємо таку кількість заповнених анкет, придатних до аналізу:
521 ФЛСК – 7
421 ФЛСК – 16
321 ФЛСК – 8
221 ФЛСК – 7
222 ФЛСК – 8
121 ФЛСК – 20
122 ФЛСК – 22
Загалом – 91.
Анкетування було анонімним, проводилося онлайн через Гугл-форми. Першочерговим є позиціонування опитування, як такого, що є не тимчасовим явищем, а невід’ємним інструментом самоаналізу кафедри, моніторингу якості освіти, зокрема, оцінювання якості викладання.
Детальний аналіз відповідей дозволяє зробити такі проміжні висновки: високий відсоток позитивних оцінок щодо забезпечення освітнього процесу кафедрою під час використання технологій дистанційного навчання; високий відсоток позитивних оцінок НПП кафедри щодо формування у студентів здатності брати на себе відповідальність, управляти своїм часом, логічно і системно мислити; похвальні відгуки щодо комунікації, індивідуальної взаємодії наставників академічних груп та викладачів; більшість респодентів відмітили, що вони вільні у виборі тем курсових робіт, кваліфікаційних робіт; переважна більшість студентів 321 і 421 груп вказали відповідь «так» на питання «Чи зрозумілою і прозорою була процедура обрання вибіркових дисциплін на 2021-2022 н.р. і чи організована вона була у доступний для Вас спосіб?», відповіді студентів 221 і 222 груп розділилися, але відсоток – «так», є переважаючим над відповіддю «частково» чи «ні»; на запитання «Чи ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» «Чи ОПП «Інформаційна аналітика та соціальні комунікації» та практика їх реалізації зважає на тенденції розвитку спец. 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» та сучасні вимоги ринку праці?» більшість студентів усіх курсів дали ствердні відповіді.
Виходячи з розгляду результатів опитування, можна визначити можливості для покращення якості освіти: посилити науково-дослідну роботу зі студентами, більше залучати їх до участі в науково-практичних конференціях, круглих столах, наукових семінарах, олімпіадах, конкурсах наукових робіт; популяризувати інституційний репозитарій НАУ серед здобувачів вищої освіти, зокрема вказувати на використання навчально-методичних матеріалів, наукових праць НПП кафедри історії та документознавства при підготовці навчальних завдань, курсових, кваліфікаційних робіт; сприяти завершенню процесу адаптації першокурсників до навчання в університеті.
Аналізуючи Блок Б анкети, слід відмітити, що відсоток відповідей «так» значно більший і студенти переважною більшістю схвалюють доцільність вивчення навчальних дисциплін ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» та ОПП «Інформаційна аналітика та соціальні комунікації», наповнення Google Classroom навчально-методичними матеріалами, відмічають зрозуміле і своєчасне оприлюднення інформації щодо оцінювання окремих видів навчальної роботи, модульного і семестрового контролю, формування загальних та фахових компетентностей, комунікацію викладачів кафедри історії та документознавства. Для використання отриманих результатів, треба розуміти, що у відповідях могло бути і суб’єктивне ставлення і що потрібні додаткові підтвердження результатів з інших джерел. Специфіка опитування загалом потребує наявності повторюваних результатів впродовж тривалого періоду.
Звіт про результати анкетування здобувачів вищої освіти спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» 1 курсу ОС «Магістр» ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» за парний семестр 2020-2021 н.р. щодо якості надання освітніх послуг.
У опитуванні взяло участь 7 з 9 здобувачів вищої освіти, що склало 78%. Анкетування було анонімним, проводилося онлайн через Гугл-форми. У запропонованій студентам анкеті було представлено 10 запитань блоку А і по 10 запитань блоку Б до кожної навчальної дисципліни семестру (всього 7). Загалом студенти високо оцінюють освітній процес, який провадить кафедра історії та документознавства, усі дисципліни, які вивчалися у 2 семестрі є доцільними на думку студентів у ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» і викладачі отримали схвальні відповіді щодо якості викладання дисциплін та впроваджувальної комунікації та індивідуальної взаємодії. На запитання з блоку Б Чи ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» та практика її реалізації на кафедрі історії та документознавства зважає на тенденції розвитку спец. 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» та сучасні вимоги ринку праці? отримані такі відповіді: 5 студентів (71,4%) – «так»; 1 студент (14,3%) – «ні»; 1 студент (14,3%) – «частково». Після проведення обговорень у академічних групах результатів опитування за непарний семестр 2020-2021 н.р., здобувачі вищої освіти запропонували додати до анкети можливість надавати рекомендації і висловлювати свої побажання наставнику і викладачам навчальних дисциплін. У проведеному опитуванні за 2 семестр студенти активно використовували цю можливість. З поміж побажань були такі: викладачу навчальної дисципліни «Держана інформаційна політика» – «В курсі були актуальні, цікаві лекційні матеріали та адекватні практичні завдання. Дякую.»; викладачу навчальної дисципліни «Методологія прикладних досліджень» – «Дякую за отримані знання, які допомагають при написанні тез, курсової роботи, а в подальшому стануть у нагоді під час роботи над кваліфікаційною роботою!»; викладачу навчальної дисципліни «Міжнародна інформація та бізнес» – «Завдяки виконанню завдань до семінарів отримала практичний досвід зі створення презентацій, інфографік та інших інструментів візуалізації даних. Дякую за навчання та практичні поради!»; викладачу навчальної дисципліни «Інформаційний консалтинг» – «Творче завдання допомогло виявити проблемні ділянки в роботі установи.»; викладачу навчальної дисципліни «Інформаційна діяльність дипломатичних та консульських служб» – «Дякую за цікавий предмет та за таке ж цікаве подання матеріалу!».
Звіт про результати анкетування здобувачів вищої освіти спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» 1 курсу ОС «Магістр» ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» за непарний семестр 2020-2021 н.р. щодо якості надання освітніх послуг.