Неформальна/інформальна освіта

Цифрова доба інформаційного суспільства ставить нові виклики перед освітньою галуззю, що сприяє формуванню суспільства знань. Освіта більше не може обмежуватися  кількома роками  чи  навіть десятиліттями  на  початку  життя  людини, оскільки безперервне оновлення інформації вимагає постійного самовдосконалення  та   навчання  для досягнення життєвого успіху. Складовою системи безперервної освіти як частини соціальної практики є засвоєння людиною нового життєвого, соціального,   професійного досвіду. Безперервна освіта стає одним з основних трендів сучасного життя. Концепція «навчання протягом життя» включає формальну,  неформальну та інформальну освіту як інструментів розвитку додаткових можливостей, зокрема й для студентської молоді.

Неформальна освіта – освіта, яка здобувається, як правило, за освітніми програмами та не передбачає присудження визнаних державою освітніх кваліфікацій за рівнями освіти, але може завершуватися присвоєнням професійних та/або присудженням часткових освітніх кваліфікацій. Неформальна освіта сьогодні – це можливості: для саморозвитку, самореалізації; для здобуття нових знань і практичного досвіду; для пошуку мотивації та натхнення, адже поєднання навчання на лекціях та практичних заняттях із навчанням на курсах у рамках неформальної освіти, дозволяє поглибити знання та набути додаткові загальні і фахові компетентності.

Питання неформальної та/або інформальної освіти, значення, роль та можливості такого виду освіти для всебічного розвитку студентської молоді, зокрема й здобувачів вищої освіти спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» обговорювалось на засіданнях кафедри (протокол № 8 від 22.08.2022 р.). Інклюзивна освіта у контексті інноваційного розвитку України стала предметом обговорення на засіданні кафедри 17.11.2022 р. (протокол №11).

Тематичні кураторські години з проблем розвитку неформальної, інклюзивної освіти в Україні систематично проводяться із здобувачами вищої освіти як першого (бакалаврського), так і другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності.

29.11.2021 р. відбулась тематична кураторська година зі студентами ДК-521 на якій обговорювалась проблема розвитку неформальної освіти в Україні (наставник - доцент Юрченко О.А.)

Активна інформаційна робота серед здобувачів вищої освіти спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» з популяризації знань про сутність неформальної та/або інформальної освіти, очні та дистанційні форми неформальної освіти (тренінги, майстер-класи, відео-лекторії, семінари, дистанційні курси, вебінари), освітні платформи дистанційного навчання, більшість з яких є безкоштовними проводиться наставниками груп.

На годині корпоративної культури зі студентами ДК-121 (наставник – доцент Л.П. Халецька).
Можливості неформальної освіти з’ясовували здобувачі вищої освіти ДК-121 07.12. 2021 р. разом з наставником Тетяною Клиніною.
Здобувачі вищої освіти ДК-321 тп ДК-322 18.04. 2023 р. разом з наставником Наталією Бем з’ясовують перспективи розвитку неформальної освіти

Здобувачі першого (бакалаврського) та другого (магістерського рівня) вищої освіти спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» використовують можливості неформальної освіти для поглиблення знань та набуття додаткових загальних і фахових компетентностей. Освітні платформи, на яких можна отримати неформальну освіту у вигляді різноманітних курсів та «спеціалізацій»: CoursеraUdemyPrometheusedX, ВУМ online, Сodecademy, Duolingo, Udemy, Онлайн-платформа неформальної освіти в Україні тощо. Рівень знань здобувачів вищої освіти, здобутих за програмами неформальної освіти підтверджується відповідними документами. Отримані при цьому результати навчання можуть бути перезараховані здобувачам вищої освіти у їх формальному навчанні, відповідно до порядку, визначеному законодавством та діючим Положенням про порядок визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти Національного авіаційного університету.

З метою підвищення кваліфікації та здобуття нових навичок, прагнення бути завжди в тренді сучасної освіти мотивують науково-педагогічних працівників кафедри здобувати неформальну освіту, наголошуючи тим самим власним прикладом на актуальності здобуття неформальної та інформальної освіти.